ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİ ÖN KAYIT FORMU
Robotik Kodlama Eğitimi ile öğrencinin
- Karşılaştığı problemlere farklı çözüm yolları bulma yetisi gelişir.
- Algoritmik düşünme becerisi gelişir.
- Mekanik tasarım becerisi gelişir.
- Bilgisayar okuryazarlık gelişimi desteklenir.
- Analitik düşünebilme yetisi gelişir.
- Tasarım odaklı düşünebilme yeteneği gelişir.
- 3 Boyutlu düşünebilme yeteneği gelişir.
- İleriye dönük elektronik, yazılım, mekatronik gibi alanlara temel atılır.
Eğitimlerimiz Robotik, Kodlama, 3 Boyutlu Tasarım,Mobil Uygulama ve Elektronik olmak üzere 5 başlık altında toplanmaktadır.
Robotik Eğitimleri
Robotik Eğitimleri
- Yaş düzeyine uygun Stem setlerini kullanır.
- Mekanik tasarım yapar.
- Mühendislik becerilerini geliştirir.
- Tasarladığı robotları kodlayarak hareket etmesini sağlar.
- Lego Education Wedo 2.0, Lego Education Mindstorms EV3 setleri kullanılır.
- Temel algoritma mantığını öğrenir.
- Koşullar, döngü yapıları fonksiyonları öğrenir.
- 2 boyutlu ve 3 boyutlu platformlarda kendi oyununu tasarlar ve kodlar.
- code.org , scratch, small basic, Kodu GameLab gibi kodlama araçları kullanılır.
3D Tasarım Eğitimleri
- Tasarım kurallarını öğrenir.
- 3 Boyutlu düşünebilme yeteneği gelişir.
- 3D ortamda ürün tasarlar ve sunar.
- Tinkercad ve Sketchup uygulamaları kullanılır.
Mobil Uygulama
Autodesk tarafından sunulan basit, online 3 boyutlu tasarımlar yapabileceğiniz bir uygulamadır. Tinkercad öğrenciler, öğretmenler, tasarımcılar tarafından rahatlıkla kullanılabilir. Masaüstü bilgisayarınızla kullanabileceğiniz gibi tabletinizle de rahatlıkla tasarımlarınızı yapabilirsiniz.
- Kendi mobil uygulamalarını ve oyunlarını geliştirmeyi öğrenirler.
- Mobil işletim sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Akıllı cihazlar ile proje geliştirebilir.
- App Inventor blok tabanlı mobil uygulama programlama aracı kullanılır.
- Devre şemasını okumayı öğrenir.
- Esnek ve ucuz olmasından dolayı birçok projeyi gerçekleştirebilir.
- mBlock ile arduino ve IDE ile arduino eğitimleri verilmektedir.
ATÖLYELER HAKKINDA BİLGİLENDİRME
1. LEGO® Education WeDo 2.0
Lego wedo 2.0 çocuklarlar için tasarlanmış robotik kodlama eğitim aracıdır. Öğrenci yaptığı örnek projelerden edindiği deneyim ve kazanımlarla kendi hayal dünyasındaki robotu tasarlayıp kodlayarak gerçekleştirebilir. Çocukların fen, teknoloji, tasarım, mühendislik alanlarında gelişmelerini sağlar.
Set içeriği:
WeDo 2.0 seti 1 adet akıllı tuğla, 1 adet motor, 1 adet hareket sensörü ve 1 adet eğim sensörü ile beraber toplamda 280 parçadan oluşmaktadır. WeDo 2.0 yazılımı tablet ve kişisel bilgisayarlarda çalışmaktadır.
2. 3D TASARIM MODELLEME - TINKERCAD
Buradan girerek yeni bir profil oluşturup tasarımlarınıza başlayabilirsiniz. Tasarladığınız nesneleri kaydebilirsiniz. Tinkercad daha sonra bu nesneler üzerinde değişiklik yapmanıza imkan sağlamaktadır. İsterseniz indirip 3 boyutlu yazıcıdan çıktı alabilirsiniz.
3. 3D OYUN TASARIM PROGRAMLAMA - KODU GAMELAB
3B
boyutlu ortamda, 3B karakterler kullanılarak oyun
tasarlamayı ve programlamayı kolay hale getiren Microsoft tarafından
geliştirilmiş görsel bir programlama dilidir. Çocuklarınız, Kodu ile kendi oyun
evrenini tasarlayabilir, karakterlere komutlar verebilir ve kendi oyun
senaryolarını kurgulayabilir. Programlama ve algoritma mantığını kullanarak,
görsel animasyonlar ve üç boyutlu tasarım ile yapılabilecekler hayal gücüyle
sınırlıdır. Kodu ile çocuklarınız, tamamen kendilerine ait üç boyutlu bir
bilgisayar oyunu oluşturabilir.
4. MLOCK İLE ARDUİNO

mBlock, sürükle bırak yöntemi ile görsel programlama yapılan scratch tabanlı geliştirme programıdır. Makeblock firmasının üretmiş olduğu robot kitlerini programlamak için tasarlamış olsa da Arduino projelerini mBlock yardımı ile kolaylıkla gerçekleştirebilirsiniz.
5. EV3, LEGO® MINDSTORMS®Education
Lego eğitim setlerinin en gelişmiş ve geniş içeriğe sahip setidir. Setin içerisinde bulunan motorlar ve sensörleri kullanarak öğrenci hayalindeki robotu yapabilir. Sürükle bırak yöntemi ile görsel tabanlı Ev3 programı sayesinde programlayıp hareket ettirebilir.
541 parçadan oluşan bu setin içinde EV3 programlanabilir tuğla, renk sensörü, ultrasonik sensör, buton sensörü ve jiroskop sensör dahil ihtiyacınız olan her türlü teknik parça mevcuttur.
6. Microsoft Small Basic
Small Basic, programlamaya yeni başlayan çocuklar için programlamayı kolay, anlaşılır ve eğlenceli hale getirmek için Microsoft tarafından tasarlanmış bir programlama dilidir.
7. App Inventor ile Mobil Programlama
App Inventor blok tabanlı bir mobil
uygulama programlama aracı. Çocuklar yap boz birleştirir gibi kod bloklarını
birleştiriyor, oyunlar, uygulamalar yapabiliyor. Her gün daha da gelişen App
Inventor ile son derece gelişmiş mobil uygulamalar yapabiliyorlar. App Inventor
ile şimdilik sadece Android uygulamaları geliştiriliyor. Kullanıcılar
uygulamalarını Play Store’a koyarak gelir kazanma ve daha da önemlisi Dünya’ya
açılma fırsatı kazanıyorlar. Telefonda uygulamalarını sürekli tanıtma ve
kullanma şansı buluyorlar.
8. 3D TASARIM MODELLEME - SketchUp
SketchUp, mimarlar, mühendisler,
film yapımcıları, oyun geliştiricileri ve 3 boyutlu modelleme gerektiren hemen
her alandaki kullanıcılar için tasarlanmış bir 3B Modelleme yazılımıdır.
Arayüzü diğer çizim programları kadar karmaşık olmayan, sade bir arayüze
sahiptir.
9. IDE ile Arduino
Arduino IDE, arduino kitleri için geliştirdiği; komutların yazılmasına, derleme işleminin yapılmasına ve son olarakta derlenen kodları doğrudan (Bilgisayarın USB portuna bağlı olan) Arduino kite yüklenmesine olanak sağlayan yazılım geliştirme platformudur. Metin tabanlı kodlama yöntemi ile kodlanır.10. Scratch Nedir?
Scratch, ABD'de bulunan MIT'nin 8-16 yaş arası çocukların kullanabilmesi için geliştirdiği blok tabanlı programlama dilidir.
Oldukça basit bir arayüze sahiptir. Sürükle-Bırak yöntemi ile kodlama yapılır. Çocuklar Scratch ile çok rahat bir şekilde resim, ses , müzik ve çeşitli medya araçlarını birleştirerek kendi oyunlarını tasarlayabilirler, animasyon ya da interaktif hikayeler oluşturabilirler.
Programlama dillerinin aksine, hazır fonksiyonlar
kategorilere ayrılarak kolay bir biçimde kullanıma sunulmuştur. Bu sayede
programlamaya yeni başlayan kişi, algoritma yapısını if,else,while,for gibi
görece karmaşık ve noktalama işaretleri gibi özen isteyen yapıları kullanmadan
kavrayabiliyor.
Scratch:
- Alçak tabanlıdır:Başlaması kolaydır.
- Geniş duvarlıdır:çok çeşitli projeler yapılabilir.
- Yüksek tavanlıdır: basit bilgilerle karmaşık projeler yapılabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder