mBlock ile Arduino 5.1.Ders Sokak Lambası Uygulaması

5.Ders Sokak Lambası Uygulaması


Ne yapacağız?
            Bu dersimizde gece yanan gündüz sönen sokak lambalarından yapmaya çalışacağız.
Hangi malzemeleri kullanacağız?
ADEDİ
MALZEME ADI
1 adet
10k direnç
1 adet
330Ω veya 220Ω direnç

1 adet
LED
1 adet
LDR

Jumper kablo
1 adet
Arduino uno
1 adet
Orta boy breadboard
Malzemelerimizi tanıyalım.
LDR ışık şiddetini ölçen bir sensördür. Işık şiddetini 0-1023 aralığında ölçmektedir. Devremize göre 0 en karanlık, 1023 en aydınlık ışık şiddetini ifade etmektedir. LDR ışık sensörü sokak lambalarında, ışığa yönelen robotlarda kullanılmaktadır.
Nasıl bir devre tasarlayacağız?


Nasıl kodlayacağız?

     Algoritması:
a)Satır Algoritması:
Adım 1: Başla
Adım 2: LDR=0
Adım 3: LED=2
Adım 4: LDR’nin DEĞERİ 200’ün altında MI?
Adım 5: EVET İSE ADIM 7’ye GİT
Adım 6: HAYIR İSE ADIM 10’a GİT
Adım 7: LED’İ YAK
Adım 8: 0.2 SANİYE BEKLE
Adım 9: ADIM 4’e GİT
Adım 10: LED’i SÖNDÜR
Adım 11: 0.2 SANİYE BEKLE
Adım 12: ADIM 4’e GİT
Adım 13: Bitir.

b)Akış Şeması:


KODLAR









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar